Digital Clock and Date

Pretrazi ovaj sajt

уторак, 21. новембар 2017.

Pakovanja u pekarstvu trendovi



Trendovi u pakovanju


Da li smo  I u kojoj meri , bez obzira na sve steceno iskustvo u pekarstvu , svesni znacaja I kompleksnosti pakovanja pekarskih I poslasticarskih proizvoda?
Sta  nam pracenje trendova I investiranje u pakovanje moze doneti , a koliko gubimo , ukoliko ga dozivljavamo samo kao “ trosak”?

Koji se materijali koriste I koje vrste pakovanja postoje?  Sta su trendovi u ovom sektoru?

Zelja nam je da odgovorima na ova pitanja priblizimo neophodnost pakovanja, pomognemo u izboru samog tipa pakovanja I predstavimo resenja koja ce neminovno veoma skoro zaziveti I na nasem trzistu.

Pakovanje ima znacajnu ulogu u povecanju roka trajanja pekarskih proizvoda , ocuvanju kvaliteta I nutritivnih vrednosti  proizvoda , zastiti od mehanickih ostecenja I svih tipova kontiminacija proizvoda ,  regulisanju tj. Odrzavanju vlaznosti proizvoda ,  vizuelnoj prepoznatljivosti I posebnosti proizvoda I proizvodjaca , kao I prikazivanju svih informacija o proizvodu I upozorenja vezanih za bezbednost hrane .

Ujedno , pakovanje omugucava potrosacima jednostavnu manipulaciju , cuvanje I rukovanje proizvodom .


Pekarska pakovanja



Pekare se neprestano utrkuju u animiranju potrosaca kako bi povecale svoju prodaju I udeo na trzistu.
Neodoljivo pakovanje je jedan od najefikasnijih nacina da se ovo postigne .Osnovni cilj u trenutku stvoriti vizuelno I taktilno , upecatljivo , jedinstveno iskustvo kod kupaca , koje nakon ucinjene kupovine postaje nezaboravno I lako prepoznatljivo budeci zelju za ponovnim dozivljajem .

To je razlog nikada vece raznovrsnosti dimenzija , oblika , tekstura materijala I idejnih resenja pakovanja .
Najuspesnije pakovanje privlaci kupce da probaju nove proizvode koji im ubrzu postaju omiljeni .
Prezentacija je narocito vazan deo kompleksne prodajne slagalice I kako se tehnologija I potrebe potrosaca  menjaju , tako se menjaju I standardi u pakovanju  pekarskih  proizvoda .

Celokupno trziste primarnog pakovanja pekarskih I poslasticarskih proizvoda u zavisnosti od vrste materijala koji se koriste mozemo svrstati u cetiri kategorije:
1.     Fleksibilno pakovanje ( ambalaza) laminirane ili jednoslojne folije , stampane ili transpaentne  ( pakovanje biskvita , keksa , vafla, grickalica) , termoskupljajuce folije ( nekada su bile trend u pakovanju specijalnih vrsta hlebova , sada kutijama daju atraktivniji izgled I dodatno ih osiguravaju), poli kese za pakovanje hleba ( zatvaraju se klip / twist trakom ili varenjem)


2.     Pakovanje od tvrde plastike ( termoformirane transparentne posude za pakovanje kolaca ili svezih testenina)

Tvrdo pakovanje


3.    


Kartonsko pakovanje – pakovanje keksa ( prepoznatljiv dizajn).


Kartonsko pakovanje


4.     Pakovanje u metalne kutije – pakovanje vrhunskih konditorskih proizvoda ili mekanih kolaca.


MAP pakovanje

Pakovanje hleba pored svih uloga koje smo predhodno pomenuli , ukljucujuci maksimalno moguce produzenje roka trajanja proizvoda I sto atraktivniji izgled , mora biti sigurno I jeftino I pozeljno uradjeno na automatskim masinama..


Nekoliko osnovnih zahteva koje materijali namenjeni pakovanju pekarskih proizvoda moraju ispuniti:
Paropropusnost , razmena kisaonika izmedju unutrasnjosti pakovanja I spoljne sredine , nepropustljivost aroma , otpornost na curenje masti I ulja , termopostojanost ( mogucnost pasterizacije ukoliko je tehnoloski potrebna).

Produzenje roka trajanja pekarskih I konditorskih proizvoda , uz preduslov valjanih izbora materijala moguce je uciniti I odedjenim specificnim tipovima pakovanja:

1.     Vakuum pakovanje – process izvlacenja kiseonika prisutnog uu pakovanju I samom proizvodu na nivo manji od 0.5% kako bi se sprecio ravoj aerobnih organizma I smanjila brzina oksidativne uzeglosti proizvoda .
Ipak vacuum pakovanje nije u sirokoj upotrebi u pekarstvu zbog efekta nagnjecenja I lomljivosti prizvoda .


Vakum pakovanje



2.     Pakovanje u modifikovanoj ( MAP) atmosferi produzuje rok trajanja , cuva kvalitet I poboljsava ukupnu isplativost  proizvoda . Najcesce korisceni gasovi u pekarskoj industriji su CO₂ I N₂ , koji nisu toksicni , niti se smatraju aditivima . Ugljen dioksid ima fungicidno dejstvo I sprecava rast I razvoj insekata unutar pakovanja . Najcesce primenjen odnos CO₂ I N₂ je 60 : 40 , iako se ponekad koristi veca kocentracija CO₂ .
Pakovanje u MAP atmosferi je posebno pogodno za hleb , pecivo , kore ,kolace , pite I grickalice.


MAP pakovanje


·        Rok trajanja pakovanog peciva limitiran je visokim sadrzajem vlage u proizvodu kojii ubrzava razvoj plesni . Ubrizgavanjem kontrolisane doze razblazenog alkohola unutar pakovanja postize se efikasno konzerviranje I produzenje roka trajanja I do 5 nedelja.
·        Aktivno pakovanje – vrsi se izmenom stanja okruzenja samog proizvoda kako bi se sprecio ili usporio rast mikroorganizama . Rok trajanja pekarskih proizvoda moze se drasticno produziti pomocu absorbera kiseonika koji omogucavaju prirodnu I sigurnu zastitu proizvoda , ocuvanje originalnog ukusa , boje , I teksture I svezine proizvoda , sto dovodi do produzenog roka trajanja , bez konzervansa I aditiva . U obliku samolepljivih kesica jednostavno se apliciraju na unutrasnju stranu pakovanja bez obzira na velicinu , nacin  I brzinu pakovanja.


Pakovanje pekarskih proizvoda  ubuduce ce sve vise biti u funkciji zahteva koji im namece sam brend , a potrebe potrosaca zadovoljavace se kroz neprestane inovacije . Neki od vaznijih trendova pakovanja u pekarstvu koje mozemo ocekivati u ovoj I narednim godinama su:

·        Povecana upotreba fleksibilne ambalaze  - neogranicene marketinske , estetske , graficke mogucnosti , neogranicena kreativnost , mogucnost inoviranja , kombinovanja sa kartonskom ili plasticnom ambalazom .




Fleksibilno pakovanje


·        Digitalna stampa nudi mogucnost pekarima da kreiraju personalizovano I atraktivno pakovanje za svaki od artikala . Jedinstveno , posebno “licno “ ,  konziciono I sve obuhvatno etiketiranje sa jasnom komunikacijom potpomaze stvaranju posebne veze klijenata , Brenda I proizvoda .  Takodje , kao brend treba doziveti I markentinske kampanje uz pomoc limitiranih serija personalizovanih etiketa .



Digitalna stampa


·        Friendly  - biorazgradiva pakovanja – trend koji se nastavlja sa ciljem daljeg jacanja ekoloske svesti kod kupaca I ocuvanju prirode .
·        Raznovrsnost velicina pakovanja – pakovanje istog proizvoda u vise razlicitih gramatura , u cilju zadovoljenja potreba veceg broja kupaca , povecanja prodaje I trzisnog udela I poboljsanja marketinskih aktivnosti .
·        QR kodiranje , aplikacije za mobilne telefone , NFC – prosirenje komunikacija ambalaze , proizvoda I Brenda sa “ mobilno aktivnim” potrosacima.

Nasa potreba da se na ovaj nacin  predstavimo neophodnost , znacaj I moguce nacine pakovanja pekarskih proizvoda postaknuta je zeljom da vasi proizvodi budu valjano zasticeni , da zadrze zeljeni ukus I svezinu , d aim se maksimalno moguce produzi rok trajanja I da budu sto atraktivnije prezentovani.

Razumevanje njegove vrednosti I investiranje u pakovanje  zasigurno ce vas dovesti do poboljsanja trzisne pozicije I povecanja profita .

Ukoliko zelite da dodatno prosirite saznanja , da se uverite u snagu I potencijal svetske industrije pakovanja preporucujemo da posetite najveci svetski sajam pakovanja INTERPACK koji se odrzava od 4.-10.05 u Dizeldorfu .
Imacete mogucnost da u direktnom kontaktu sa proizvodjacima ambalaze I masina za pakovanje razmenite iskustva , upoznate se sa aktuelnim novitetima I samim tim dobijete  priliku da ih medju prvima plasirate na nase trziste. 

0 коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.

Oglas